util

5 metode care te ajută să scapi rapid de gripă

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Schimbările neașteptate de temperatură din ultima vreme au provocat reacții neplăcute asupra noastră, cum ar fi stările de oboseală, amețeală și chiar răceală.

Dacă simțiți că nu mai scăpați de gripă, atunci acțiunea rapidă și unele măsuri simple ar putea face toată diferența.

1. Întrebați despre antivirale
Dacă începeți să prezentați simptome de gripă, puteți să vă adresați medicului dumneavoastră despre medicamente antivirale cu prescripție medicală, cum ar fi oseltamivir (vândut sub numele de Tamiflu) și zanamivir (Relenza). Aceste medicamente sunt cele mai eficiente dacă le luați în 48 de ore de la primele simptome și vă pot reduce scurtarea gripei cu o zi, deși riscul de reacții adverse înseamnă că nu vor fi întotdeauna prescrise. Este deosebit de important să solicitați antivirale dacă aveți o afecțiune precum diabetul sau bolile de inimă care crește riscul de complicații.

2. Dormiți mult
Cercetările au arătat că somnul îndelungat menține sănătos sistemul imunitar și este crucial pentru capacitatea organismului de a menține concentrațiile celulelor albe din sânge și de a lupta împotriva infecțiilor. De asemenea, vă poate ajuta la împiedicarea apariției gripei.

3. Ai grijă ce bei și ce mănânci
Fie că este vorba de ciorba fierbinte, apă sau suc de fructe, mulți experți consideră că este important să bei cel puțin opt căni de 250 ml de lichid pe zi, în timpul unei gripe. Simptomele obișnuite de gripă, cum ar fi transpirația și nasurile curgătoare, crește cantitatea de apă pe care corpul o pierde, astfel încât menținerea aportului de lichide previne deshidratarea. De asemenea, băutura ameliorează congestia, oprirea acumulării de mucus în plămâni, ceea ce ar putea duce la pneumonie. Alimentele bogate în vitamina C, cum ar fi fructele de kiwi și ardeii verzi, precum și cele bogate în beta-caroten antioxidant, precum morcovii, cartofii dulci și dovleceii, vă pot ajuta să vă stimulați sistemul imunitar.

4. Păstrați-vă calzi și stați acasă
A rămâne cald atunci când își face apariția gripa, ajută organismul să-și păstreze energia pentru lupta imunitară. Experții recomandă să stai acasă  și să te odihnești cel puțin 24 de ore de când nu mai ai febră, pentru a evita trecerea virusului. Acest lucru poate reduce, de asemenea, riscul de a dezvolta complicații, cum ar fi pneumonia.

5. Încercați suplimente NAC
N-acetil L-cisteină (NAC) este un puternic antioxidant. Cercetările au arătat că poate reduce atât durata, cât și severitatea gripei prin stimularea imunității, reducerea mucusului respirator și inhibarea capacității de replicare a virusului.

 

 

sursă text și foto theguardian.com

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *