util

5 semne care indică faptul că organismului tău îi lipsesc nutrienții cheie

Este ușor să treceți cu vederea anumite vitamine sau substanțe nutritive, dar dacă, corpul dumneavoastră are nevoie de ceva, vă poate anunța. Există cinci probleme obișnuite care pot fi cauzate de deficiențe de nutrienți în organism, iar nutriționiștii ni le-au dezvăluit.

  1. Sângerarea gingiilor

Este posibil să nu consumați suficiente alimente bogate în vitamina C. Sângerarea gingiilor poate fi un semn al multor lucruri, inclusiv gingivita, sau chiar perierea sau folosirea aței dentare prea mult. Cu toate acestea, o meta-analiză recentă a constatat că sângerarea gingiilor poate fi, de asemenea, un semn al unui deficit de vitamina C. În plus, studiul a concluzionat, de asemenea, că un consum crescut de vitamina C ar putea ajuta la inversarea anumitor probleme de sângerare.

Alegeți să includeți în dieta proprie, ardei grași, broccoli și alegeți fructe bogate în vitamina C, cum ar fi portocale, papaya și fructe de pădure, de asemenea, pe tot parcursul zilei.

  1. Păr fragil sau căderea părului

Căderea părului poate apărea din mai multe motive. Poate fi genetic sau cauzat de probleme hormonale: oamenii îl pot experimenta după naștere sau după un eveniment de viață stresant. Recent, au existat rapoarte despre supraviețuitorii COVID-19 care se confruntă cu căderea părului. Ar putea fi, de asemenea, un efect secundar al unui medicament sau ar putea fi legat de alte probleme de sănătate, cum ar fi problemele glandei tiroide, lupus sau mai multe.

Căderea părului ar putea indica, de asemenea, că e posibil să vă lipsească proteinele și acizii grași esențiali. Un studiu realizat în anul 2017, constatat că deficiențele nutriționale au afectat atât structura părului, cât și creșterea părului. Pe lângă zinc, niacină și biotină, aminoacizii (găsiți în proteine) și acizii grași esențiali s-au dovedit a fi componente esențiale pentru părul sănătos. Analiza a constatat, de asemenea, că aportul excesiv de suplimente precum vitamina A și seleniu ar putea duce la căderea părului.

Doriți să obțineți cea mai bună calitate a părului? Concentrați-vă pe obținerea de proteine ​​slabe și acizi grași omega-3. Gândiți-vă la somonul sălbatic, nucile și semințele de chia.

  1. Pielea roșie

O afecțiune inflamatorie numită rozacee ar putea duce la apariția pielii roșii și este cel mai bine tratată de un dermatolog. Deși, dacă aveți de-a face cu apariții incoerente, puteți da vina pe zahăr, sare și boabe rafinate pentru asta. Dieta slabă și soarele sunt dușmanii pielii și există o mulțime de cercetări care să o demonstreze. Un studiu recent efectuat de la Universitatea din California, a constatat că un tipar dietetic tipic occidental (bogat în alimente procesate abundente în grăsimi și zahăr împreună cu un aport scăzut de cereale integrale, fructe și legume) a fost asociat cu formarea inflamației pielii și dezvoltarea psoriazis la șoareci.

Cercetările anterioare au arătat asocieri cu obezitatea și starea care se poate manifesta ca piele uscată, neuniformă și solzoasă. Cu toate acestea, acest studiu recent a constatat că simptomele psoriazisului pot apărea cu o dietă slabă, cu mult înainte de modificările de greutate. Pentru a vă reduce riscul, vizați o dietă cu alimente întregi, bogată în culoare, fibre și cantități limitate de grăsimi saturate.

  1. Constipație sau balonare

Suferiți de constipație și de balonare ulterioară? Este posibil să nu primiți suficientă apă și fibre.

Studii multiple privind conținutul de fibre din dietă arată că a avea prea puțin din această bijuterie nedigerabilă poate duce la probleme în baie. Constipația (definită ca având mai puțin de trei mișcări intestinale pe săptămână sau cu mișcări intestinale de calitate scăzută) poate fi redusă dacă aveți elementele esențiale adecvate (fibre și apă) în propria dietă pentru a muta lucrurile în mod corespunzător. Cantitățile recomandate de fibre sunt cuprinse între 25 și 35 de grame pe zi din surse precum fructe, legume, nuci, semințe, fasole și cereale integrale.

Pe lângă faptul că ai suficientă fibră în dietă, vei dori să te asiguri că ești bine hidratat. Deshidratarea este o componentă cheie pentru agravarea constipației.

  1. Tăieturi care se vindecă lent

Acest lucru s-ar putea datora lipsei de vitamina B din dieta ta. Deși există multiple cauze de vindecare slabă a rănilor (cum ar fi bolile cronice și îmbătrânirea), studiile arată că lipsa vitaminelor B poate fi, de asemenea, o cauză. Pentru a obține o mulțime de vitamine B în dietă, concentrați-vă pe cereale integrale, carne slabă, ouă, leguminoase și legume verzi, cu frunze.

Calitatea dietei poate contribui la creșterea sau reducerea riscului de boli cronice, calitatea sănătății intestinului și greutate. Data viitoare când simțiți un simptom mai puțin dorit în sau pe corpul vostru, aruncați o privire mai atentă la ceea ce mâncați și nu uitați să contactați medicul dacă problemele persistă sau dacă problema este deosebit de îngrijorătoare

 

 

sursă text și foto today.com

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *