Fără categorieutil

7 alimente care îți distrug rinichii

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Rinichii au un rol foarte important pentru organismul nostru. Rinichii  mențin echilibrul general al corpului cu lichide, asigură sănătatea osoasă și reglează tensiunea arterială. Dacă nu- i protejați aceștia pot cauza cancer,  pietre la rinichi sau chiar insuficiență renală.

Unul dintre factorii care ar putea afecta sănătatea rinichilor este chiar alimentația. Iată șapte dintre alimentele care nu ar trebui consumate în exces, în aceste condiții.

Nuci

Dacă sunteți predispus la pietre la rinichi, nucile nu sunt o gustare bună. Acestea conțin o categorie de minerale numite oxalați, care se găsesc în cel mai comun tip de piatră de rinichi. Dacă ați avut pietre în trecut, scoateți nucile de tot din alimentație.

Pentru persoanele sănătoase, este important să fiți conștienți de consumul de alimente care conțin oxalat, cum ar fi spanac, sfecla, cartofi, cartofi prăjiți și fulgi de tărațe.

Avocado

Spune nu avocado! Aceste fructe verzi și delicioase sunt ceea ce ne-a învățat că, consumul de grăsime este în regulă. Cu toate acestea, avocado, de asemenea, vin cu o doză mare de potasiu, care controlează fluidele, echilibrul electrolitic și nivelul pH-ului. Rinichii se bazează pe echilibrul corect între potasiu și sodiu pentru a-și face bine treaba; prea multe dintre ele duc la suferință.

Hyperkalemia este numele pentru care aveți prea mult potasiu în sânge și acest lucru se întâmplă la persoanele cu afecțiuni renale avansate. De multe ori cauzează greață, slăbiciune, amorțeală și ritm cardiac lent.

Cofeină

Sifoanele și băuturile acidulate sunt la fel de periculoase dacă aveți deja probleme cu rinichii. Studiile arată că un consumul de cofeină pe termen lung poate agrava boala renală cronică și poate crește riscul de pietre la rinichi.

Cofeina este un diuretic ușor, care afectează capacitatea rinichilor de a absorbi apa. În cantități rezonabile, acest lucru nu trebuie să împiedice rinichii să acceseze suficientă apă pentru a-și face treaba, dar în exces poate fi o problemă.

Produse lactate

Produsele lactate, inclusiv laptele, brânza și iaurtul, sunt încărcate cu calciu, lucru ce duce la un risc mai mare de pietre la rinichi.

Pentru persoanele care suferă deja de afecțiuni renale, reducerea consumului de lapte a fost găsită pentru a face munca de filtrare făcută de rinichi mai ușoară pentru ei. Acest lucru poate întârzia necesitatea dializei.

Untul este un produs lactat bogat în grăsimi saturate, ceea ce ridică riscul bolilor de inimă. Din păcate, boala cardiacă este un factor major de risc pentru boala renală, iar bolile de rinichi prezintă riscuri similare cu cele ale inimii.

Sare

Sodiul lucrează în combinație cu potasiu pentru a menține echilibrul fluidelor în organism, ceea ce este esențial pentru buna funcționare a rinichilor. Dar majoritatea dintre noi au prea mult sodiu în propriile diete, chiar înainte de a o consuma la masă. Produsele prelucrate conțin o tonă de sodiu.

Prea mult sodiu determină rinichii să rețină apă pentru a dilua sarea din sânge, ceea ce le impune o povară excesivă.

Un obicei de sare pe termen lung ridică tensiunea arterială și poate deteriora nefronii rinichilor, structurile microscopice care filtrează deșeurile.

Carne

Carnea conține o cantitate semnificativă de proteine. Acum, proteina este foarte importantă pentru procesele de creștere și sănătatea mușchilor noștri, dar metabolizarea este una dintre cele mai dificile locuri de activitate pe care le fac rinichii noștri.

O dietă bogată în proteine pe bază de animale crește, de asemenea, riscul apariției pietrelor la rinichi. Din aceste motive, o dietă bogată în proteine nu este recomandată persoanelor cu afecțiuni renale.

Carnea, în special, organe ca ficatul, are de asemenea o concentrație mare de purină. Purina stimulează producerea de acid uric, un produs rezidual care este în mod normal prelucrat de rinichi, iar excesul duce la pietre la rinichi.

Îndulcitori artificiali

Dacă vă bazați pe îndulcitori artificiali în efortul de a vă reduce consumul de zahăr, deși opiniile sunt diverse cu privire la siguranța generală a acestor substituenți de zahăr, trebuie să se știe că doar două sucuri consumate pe zi vor determina o scădere a funcției renale.

Unele studii au ajuns la concluzia că persoanele care utilizează îndulcitori artificiali în băuturile lor nu iau de fapt mai puțină cantitate de zahăr în general, dar dacă tot doriți să utilizați un înlocuitor de zahăr, ștevia este cea mai bună opțiune.

 

 

 

sursă text și foto  hhdresearch.org

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *