util

Acesti pasi te vor ajuta sa ai un somn odihnit

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

 

V- ati plictisit sa incercati o multime de variante, pentru a avea un somn linistit si odihnitor? Specialistii au descoperit cateva lucruri care va vor ajuta sa va duceti planul la bun sfarsit.

Uita-te la aportul de cofeina din mijlocul dupa-amiezii

Specialistii ii sfatuiesc pe adulti sa- si limiteze consumul de cofeina la 400 mg pe zi sau echivalentul a aproximativ doua pana la trei cani de cafea. Excesul de cafeina vine si cu alte riscuri, precum migrene, dureri de cap, iritabilitate, stomac deranjat si chiar musculara incordata.

Evitati pe cat posibil alcoolul

Studii au aratat faptul ca, inclusiv in cantitati mici, alcoolul poate provoca si cancer.

Ramai hidratat

Starea hidratata este vitala. Corpurile noastre sunt 60% apa si daca nu obtin suficienta, poate duce la dureri de cap, oboseala si chiar supraalimentare. Totusi, contrar opiniei populare, nu este necesar sa consumati opt pahare de apa pe zi. In schimb, necesarul dvs. de hidratare zilnica se poate schimba pe baza cativa factori, in functie de cat de mult ati lucrat in acea zi.

Anumite alimente sunt, de asemenea, o sursa buna de apa, cum ar fi conopida, vinete, ardei si spanac, care sunt 92% apa. Morcovii, mazarea verde si chiar cartofii albi sunt mai mult de 79%.

Luati pauza de la ecran pentru a evita solicitarea ochilor

Multi dintre noi pornesc afectiuni de la timpul destul de mare petrecut in fata calculatoarelor sau a telefoanelor. Pentru a evita acest lucru, asigurati-va ca, clipiti suficient si evitati sa cititi ceva la lumina unei lampi. De asemenea, puteti practica ceea ce se numeste regula 20-20-20.

La fiecare 20 de minute, priviti ceva la cel putin 20 de metri distanta timp de 20 de secunde. Acest lucru va permite ochilor dumneavoastra sa se odihneasca.

Daca iesiti la cina, planuiti sa luati o treime din ea acasă

Portiile mari de mancare inainte de culcare va vor strica programul de somn.

Indepartati- va de ecran cu cel putin 30 de minute inainte de culcare

Lumina de la ecranele noastre, de asemenea, contracareaza productia de melatonina, un hormon cheie pe care creierii nostri il folosesc pentru a spune corpului nostru sainceapa pregatirile de somn.

Inainte de a va baga la somn, asigurati-va ca asternuturile sunt curate

Paturile noastre se pot umple de bacterii intr- un singur weekend.

Combinatia de transpiratie,  polen, pamant, scame,  praf și multe alte lucruri sunt suficiente pentru a face pe oricine bolnav, ca sa nu mai vorbim pe cineva cu alergii. Asa ca schimbati lenjeria macar o data la saptamana.

Spuma de memorie nu este suficienta

Pernele mai noi care combina spuma de memorie cu straturi superioare respirante pot oferi un suport mai bun si o temperatura regulata, ce poate face un somn mai linistit.

Pastreaza intunericul in camera

Niste perdele groase sau jaluzele vor pastra camera intunecata, ceea ce poate face spatiul perfect pentru un somn odihnitor.

Pastreaza o temperatura normala a camerei

Specialistii recomanda o temperatura normala de 16-18 grade Celsius.

Pastrati un obicei de somn
Incercati sa va faceti un program pe care sa- l pastrati. Mergeti la somn si va treziti la aceleasi ore, inclusiv in weekend.

Evitati fumul
Nicotina este un stimulent si, actionand asupra neurotransmitatorilor, afecteaza somnul si starea de spirit. De asemenea, provoaca sforaitul.

Eliberati- va creierul

Ingrijorarea creste productia de hormon de stres cortizol, care va va face sa va treziti.

Faceti exercitiile mai devreme

Antrenamentul viguros este recomandat sa se facu, cu patru ore inainte de a merge la somn  deoarece, cresterea adrenalinei si rata post-antrenament a endorfinelor va poate face sa va treziti. Cu toate acestea, exercitiul recomandat care relaxeaza atat mintea, cat si corpul este yoga.

Baie inainte de culcare

Un dus inainte cu o ora de a merge la culcare este indicat pentru un somn linistit.

 

 

sursa text: sciencealert.com, telegraph.co.uk

sursa foto: Semois-Semoy

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *