util

Cinci alimente care mint ca afecteaza sanatatea

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Odata cu cercetarea stiintifica care trage mereu noi concluzii, este greu sa tinem pasul cu ceea ce ar trebui sa mancam.

Este untul rau pentru noi sau nu? Ar trebui sa mai bem piureuri si sucuri dacas unt atat de dulci? Ce se intampla daca au si legume? Laptele este bun sau rau?
Atat de multe intrebari, atat de multa confuzie.

Nutritionistul Rhiannon Lambert vorbeste despre cinci dintre cele mai comune minciuni ale nutritiei si despre adevarul real.

Prea multe oua nu sunt bune

Multi oameni se tem sa manance prea multe oua, deoarece au un nivel ridicat de colesterol, despre care se crede ca sporeste riscul bolilor de inima. Dar, in ciuda nivelurilor lor ridicate de colesterol, Lambert explica faptul ca ouale nu ridica de fapt colesterolul rau in sange.

„De fapt, ouale conduc in mod constant la niveluri ridicate ale HDL (colesterolul” bun „), care este legat de un risc redus de multe boli”, a declarat acesta, adaugand ca exista nenumarate studii care demonstreaza acum cum ouale nu sunt asociate cu boli de inima.

Lambert crede ca ouale sunt de fapt o hrana fara vise, avand in vedere ca sunt bogate in proteine, grasimi sanatoase, vitamine, minerale si antioxidanți unici.

„Ouale contin toti aminoacizii esentiali (blocuri de proteine) in rapoartele corecte, astfel incat trupurile noastre sunt bine echipate pentru a folosi pe deplin proteina din ele”, spune Lambert, Ouale au, de asemenea, un nivel ridicat de satietate ce  induce sentimente de plinatate. ”

Uleiurile vegetale sunt sanatoase

Potrivit lui Lambert, afirmatia ca uleiurile vegetale sunt sanatoase „nu ar putea fi mai departe de adevar”.

Studiile anterioare au aratat ca grasimile polinesaturate scad riscul bolilor de inima si acesta este principalul motiv pentru care oamenii cred ca uleiurile vegetale, cum ar fi uleiul de floarea-soarelui, sunt bune pentru tine.

Cu toate acestea, este important sa realizam ca exista diferite tipuri de grasimi polinesaturate, in special omega-3 si omega-6s, spune Lambert.

„In timp ce obtinem omega-3 de la pesti si animale hranite cu iarba, principalele surse de acizi grasi omega-6 sunt uleiurile de seminte si vegetale prelucrate. Este important sa avem omega-3 si omega-6 intr-un anumit echilibruintre ele.

Aceste seminte si uleiuri vegetale sunt asociate cu un risc semnificativ crescut de boli de inima, care este acum cel mai mare criminal din lume.

Principalul motiv pentru care uleiurile vegetale sunt periculoase se datoreaza faptului ca sunt supuse chimicalelor toxice atunci cand sunt procesate.

„Daca doriti sa scadeti riscul de imbolnavire, mancati omega-3, dar evitati samanta rafinata si uleiurile vegetale”, spune Lambert. „Din nou, acest lucru nu se aplica si altor uleiuri de plante precum uleiul de cocos si uleiul de masline, care au in mod obisnuit o valoare redusa de omega-6 si extrem de sanatos in mod moderat”.

Carnea nu este buna

O mare parte din carnea de pe rafturile supermarketurilor noastre este astazi la mai multe kilometri de ceea ce au mancat stramosii nostri – animalele sunt crescute in captivitate si carnea este prelucrata. Aceasta inseamna ca unele tipuri de carne pot avea un efect negativ asupra sanatatii dvs., dar nu toate carnea este creata egal.

Lambert citeaza cel mai amplu studiu privind dieta si boala in care s- a raportat in 2013 ca, pentru cei 448.568 de participanti, carnea prelucrata a crescut riscul decesului , in timp ce niciun efect nu a fost observat pentru carnea rosie neprelucrata.

Ea spune ca este perfect bine sa mananci carne rosie neprelucrata, bine preparata, o data pe saptamana, deoarece este bogata in vitamine, minerale, antioxidanti si incarcata cu proteine ​​si grasimi sanatoase, care au efecte profunde asupra sanatatii noastre.

Mancarea sanatoasa este legata de echilibru.

Nu exista nici o cale corecta si egala referitoare la ce si cum sa manance fiecare. Fiecare este unic si functioneaza diferit, dar din moment ce se elimina grupe intregi de alimente cum ar fi carnea, exista riscul de a capatat deficiente de minerale si vitamine.

Toate caloriile sunt egale

Unii oameni spun ca daca doriti sa scapati de greutate, pur si simplu trebuie sa creeati un deficit de calorii. Dar nu este adevaat. Ceea ce mancati este mai important decat numarul de calorii pe care le consumati.

„Diferitele alimente trec prin cai metabolice diferite in organism si alimentele pe care le consumam pot avea un impact direct asupra hormonilor care regleaza cand si cat de mult mancam, precum si cantitatea de calorii pe care o ardem”, explica Lambert.

Consumul de proteine va va reduce pofta de mancare in comparatie cu aceeasi cantitate de calorii din grasimi si carbohidrati, deoarece proteina este ridicata pe indicele de satietate, care va mentine plin.

Alimentele pe care trebuie sa va  focalizati – care sunt pe indicele de satietate – includ cartofi, carne de vita, oua, fasole si fructe, in timp ce dulciurile si tortul ar trebui evitate.

„Indiferent daca alegi sau nu alimente, vei avea o diferenta majora in ceea ce priveste echilibrul energetic pe termen lung, pentru ca o cantitate calorica dintr-un cartof fiert nu este aceeasi cu cea a unei gogosi”, spune Lambert.

 

Mancarea grasa te face grasa

Iîn anii 1970, s-a decis ca grasimea te ingrasa, iar rafturile supermarketurilor erau pline de produse cu continut scazut de grasimi si lipide.

Acum, insa, acest sfat invechit a fost dovedit a fi total fals. Si mai mult, multe produse cu un continut scazut de grasimi sunt de fapt incarcate cu zahar pentru a compensa lipsa de aroma din grasimi.

Iata ce ar trebui sa manaci pentru a-ti asigura grasimile sanatoase, conform lui Lambert:

Uleiul de peste – este bogat in acizi grasi omega-3 sanatosi pentru inima
Avocado – este bogata in acid oleic, o grasime care reduce tensiunea arteriala
Iaurt cu un continut scazut de grasime – continand bacterii probiotice care sustin sanatatea dumneavoastra digestiva, asigurati-va ca ati cumparat iaurt natural, plin de grasimi, fara adaos de zahar
Nuci – o manade migdale pe zi poate scadea colesterolul rău si poate ajuta la controlul glicemiei
Unt – bogat in vitaminele A si D, precum si acizii grași, untul poate creste colesterolul bun. Alegeți soiuri organice neprelucrate.

 

 

sursa text: independent.co.uk

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *