util

Cum îți dai seama că ești deficient de vitamina B12 și de ce este important?

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Vitamina B12 este o vitamină esențială de care organismu are nevoie pentru a funcționa corespunzător – dar nu poate să o producă singură.

Aceasta se găsește în primul rând în produsele de origine animală, ceea ce înseamnă că deficiențele de vitamină sunt deosebit de frecvente printre vegani și vegetarieni.

Dacă nu este abordată, o deficiență a vitaminei B12 poate duce la o serie de probleme de sănătate fizică și psihică.

Ce este vitamina B12?
De asemenea, cunoscută sub numele de cobalamin, vitamina B12 este necesară pentru a efectua mai multe funcții corporale importante, cum ar fi susținerea sistemului nervos.

De asemenea, este necesară pentru producerea de globule roșii în sânge, care transportă oxigenul prin intermediul proteinei cunoscute sub numele de hemoglobină.

Pentru ce ai nevoie de ea?
Împreună cu acidul folic și vitamina B6, vitamina B12 este necesară pentru celulele roșii sanguine sănătoase, explică Rhiannon Lambert, nutriționist de la Harley Street.

Este deosebit de necesară pentru prevenirea anemiei și menținerea unui sistem nervos sănătos.

O deficiență poate duce la producerea de celule roșii anormal de mari, care nu pot transporta sânge în jurul corpului la fel de eficient ca în mod normal.

Acest lucru poate duce apoi la o serie de probleme de sănătate, cum ar fi oboseală extremă, lipsa de energie, ulcerații la nivelul gurii, slăbiciune musculară, tulburări de vedere și o durere a limbii.

Aceasta poate afecta, de asemenea, sănătatea mintală, au descoperit studii, ducând la probleme de memorie și judecată și, în unele cazuri, depresie.

Un studiu recent a constatat că persoanele cu deficiență de vitamina B12 au avut o densitate mai mică decât densitatea osoasă minerală normală, ceea ce ar putea duce la creșterea riscului de osteoporoză.

În cazurile severe, deficitul de vitamina B12 poate duce la complicații cum ar fi infertilitatea temporară, complicațiile sarcinii și problemele cardiace.

Este deosebit de important pentru femeile însărcinate să se asigure că au niveluri suficiente de vitamina B12, deoarece acest lucru poate ajuta la reducerea riscului de apariție a malformațiilor congenitale.

„Este important ca deficitul de vitamina B12 să fie diagnosticat și tratat cât mai curând posibil”, adaugă Lambert.

Deși multe dintre simptome se îmbunătățesc cu tratament, unele probleme cauzate de condiție pot fi ireversibile dacă sunt lăsate netratate.

Cu cât starea este mai lungă, cu atât este mai mare șansa de a suferi daune permanente.

Ce puteți mânca pentru a preveni deficiența de vitamina B12?
Vitamina B12 se găsește în produse de origine animală, cum ar fi carne, lapte, brânză și ouă.

Evident, aceasta poate constitui o problemă pentru veganii și vegetarieni sau pentru cei care pur și simplu nu consumă multe alimente menționate mai sus, deoarece nu consumă în mod natural vitamina prin intermediul dietei lor.

În timp ce majoritatea nutriționiștilor ar recomanda administrarea unui supliment care să conțină B12 pentru a combate o deficiență, există câteva alimente fortificate care o conțin și de drojdie nutritivă, Marmite și cereale pentru micul dejun.

Lambert subliniază faptul că un număr de alimente pe bază de plante, cum ar fi soia, laptele de orez, laptele de ovaz, laptele de nuci, sunt adesea fortificate cu vitamina B12, dar recomandă verificarea etichetei pentru a asigura alegerea unui soi fortificat.

Ce suplimente poți lua?
În majoritatea cazurilor, deficitul de vitamina B12 poate fi prevenit sau tratat prin injecții suplimentare administrate de un medic sau puteți lua comprimate, pe care le puteți cumpăra în majoritatea farmaciilor.

 

 

sursă text și foto  independent.co.uk

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *