Fără categorieutil

Cum sa-ti pastrezi energia fara sa consumi cofeina

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Chiar si dupa un somn odihnitor, uneori avem nevoie si de o cafea pentru a ne putea pastra energia pe intreaga zi.

Exista insa o mulțime de modalitati de a pastra energia cu ajutorul stiintei, folosind doar mintea, corpul si imprejurimile.

Munca de birou va poate aduce neplaceri. Petrecerea timpului in fata unui calculator poate inrautati vederea, va poate provoca dureri de cap, a  gatului si umerilor.

Puteti reduce aceste afectiuni daca lumina ecranului este mai scazuta, clipiti mai des, va corectati pozitia din care stati la calculator si priviti la departare la fiecare 20 de minute.

Glicemia scazuta din sange va poate face sa va simtiti slabiti si letargici psihic. Mancarurile mari pot avea acelasi efect, deoarece digestia necesita energie.
Mananca gustari mici, ambalate cu anumite substante nutritive si grasimi bune.

Un studiu a constatat ca un mic dejun bogat in fibre a oferit cel mai mare stimulent in vigilenta, iar proteinele de inalta calitate, precum cele din oua, sunt, de asemenea, importante. Exista o mare varietate de alimente care va pot ajuta sa va mentineti nivelul ridicat de energie pe parcursul zilei.

Unele dintre sugestii sunt toastul de avocado, untul de arahide si telina, morcovii si hummusul. Alimente cum ar fi spanacul, fasolea si lamaia sunt mari surse de fier, iar deficitul de fier este adesea o sursa de oboseala. Combinatia a cestor alimente bogate îin fier cu gustari bogate in vitamina C va ajuta la cresterea absorbtiei de fier.

Deshidratarea ia o mare parte de energie. Poate cauza oboseala, confuzie, palpitatii ale inimii si lesin, potrivit unui videoclip american.

Acest lucru se datoreaza faptului ca pana la 60% din corpul uman este apa. In plus fluxul sanguin utilizeaza apa pentru a transporta substante nutritive precum oxigen si carbohidrati in diverse parti ale corpului, inclusiv in creier.
Un studiu efectuat de Universitatea Tufts din 2009 a aratat ca si un nivel scazut de deshidratare – o pierdere de 1-2% din apa din corp – a fost asociate cu oboseala si confuzie. Asadar, consumati multa apa.

Daca va ia oboseala la locul de muncă, un pas rapid in lumina soarelui poate fi tot ce trebuie pentru a va reincarca bateriile.

Studiile indica faptul ca expunerea la lumina in timpul zilei imbunatateste imediat vigilenta si performanta. De aceea, o doza de soare este ideala, atunci cand lumina din incapere nu este suficienta atunci cand sunteti la birou. Lumina puternica activeaza si hipotalamusul, o parte a creierului care controleaza ritmurile noastre circadiane. Acestea sunt cele ce regleaza somnul si starea de veghe, stabilind un program normal pentru trupurile si mintiile noastre.

Jogging- ul este o modalitate foarte buna pentru a va pastra treaz. Un studiu a constatat ca atunci cand participantii au facut sport „in timpul starii de somnolenta, oboseala a aparut partial atenuata”.

In timp ce dansati sau faceti miscare, curg endorfinele. Acesti neurotransmitatori ajuta la ameliorarea stresului si a oboselii si la cresterea sentimentelor de euforie.

Oamenii calmi si relaxati fac angajati productivi. Respiratia adanca transfera mai mult oxigen in diferite parti ale corpului, ceea ce va poate ajuta sa va mariti nivelul de energie si sa va mentineti senzatia de Zen.

De asemenea, respiratia profunda scade stresul si anxietatea, ceea ce, la randul sau, ajuta la stimularea sistemului imunitar, mentinandu-va sanatosi si puternici. Asigurati-va ca practicati respiratia abdominalaa profunda pentru a profita de beneficiile acesteia.

 

Ascultand piesa preferata creierul elimina mai multe chimicale, ceea ce da un impuls.

Un studiu din 2011 a aratat ca atunci cand oamenii au ascultat muzica lor preferata timp de 15 minute,  creierul lor a fost supraincarcat cu dopamina, o substanta chimica a creierului care este implicata in placere si rasplata.

Melodiile dvs. preferate activeaza si alte produse chimice cum ar fi serotonina si oxitocina. Unele studii realizate cu soferii somnorosi au descoperit de asemenea ca muzica – in special muzica puternica, tine oamenii alertyi, chiar daca efectul nu poate dura mult timp.

Tinerea gurii ocupata pare sa va pastreze mintea alerta. Unele studii au sugerat ca guma de mestecat ar putea fi o modalitate eficienta de a reduce somnolenta in timpul zilei, poate pentru ca actiunea de mestecare creste cumva circulatia si activeaza anumite regiuni ale creierului.

Studiile recente au demonstrat, de asemenea, ca guma de mestecat poate ajuta oamenii sa se concentreze la examene, sa reduca anxietatea si sa sporeasca  comprehensiunea citirii.

Pisicile pot fi neobisnuit de lenese, dar unii oameni considera ca vizionarea filmuletelor amuzante cu acestea, poate sa combata starea de somnolenta.

Intr-un studiu publicat in iunie 2015, in care au fost chestionati 7000 de pasionati de video-uri cu pisici, respondenții au declarat ca vizionarea videoclipurilor de pe internet a dus la cresterea nivelului de energie, a intensificat emotiile lor si a diminuat sentimentele negative. Acestia au simtit in acelasi timp, un nivel scazut de epuizare.

Cresteri ale oxitocinei, un neurotransmitator care sporeste sentimentele de incredere si emotie si o scadere a cortizolului, a unei substante chimice din creier legate de stres, au fost legate de interactiunile noastre personale cu animalele; exista o sansa ca efecte similare ar putea fi in joc cu reactiile noastre la videoclipuri cu animale dragute, dar este nevoie de cercetare pentru a investiga exact ce se intampla.

Atat timp cat nu este prea lunga sau prea aproape de culcare, atipitul pentru o perioada scurta de cinci pana la 25 de minute, cu aproximativ 6 pana la 7 ore inainte de a va duce in pat este o modalitate excelenta de a capata energie.

Un studiu din 2008 a constatat ca un somn efectuat la pranz,  a fost mai bun decat un somn lung.

Alte studii au aratat ca somnul imbunatateste invatarea, memoria si gandirea creativa, chiar si  sase minute de somn ajuta oamenii sa pastreze informațiile mai bine decat daca nu dormeau deloc.

Atipitul, spre deosebire de cafeina, s dovedit a spori nu numai vigilenta si atentia, ci si unele forme de consolidare a memoriei.

 

sursa text: sciencealert.com

sursa foto: themighty.com

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *