util

Cum un simplu „mulțumesc” poate ușura starea de depresie

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Una dintre cele mai importante lecții în ceea ce privește educația bună este să- ți înveți copilul să spună mulțumesc. Mai mult, cercetările recente sugerează că ar trebui să facem totul pentru acest lucru, deoarece ar putea face minuni pentru sănătatea noastră.

Oamenii de știință au descoperit că „terapia de recunoștință” – exprimând în mod deliberat mulțumiri, spre exemplu părinților, profesorilor sau prietenilor pentru sprijinul lor – are un impact puternic asupra aspectelor sănătății mentale și fizice.

Simpla redactare a unei scrisori de mulțumire pare să aibă un impact atât de puternic asupra bunăstării psihologice și are un efect țintă asupra sănătății fizice. Beneficiile includ combaterea depresiei, ameliorarea durerii și îmbunătățirea sănătății inimii.

Cel mai recent studiu a analizat dacă terapia cu recunoștință ar putea fi utilizată pentru a- i ajuta pe adolescenți să renunțe la unele alimente și să mănânce mai sănătos.

Oamenii de știință de la Universitatea din California,  din S.U.A., au cerut celor în jur de 1.000 de copii , cu vârsta cuprinsă între 14 și 15 ani să-și detalieze dieta zilnică și să vorbească despre modul în care ar dori să-l îmbunătățească pentru a-și proteja sănătatea.

Nimănui nu i s- a spus să facă modificări ale tiparelor lor alimentare, ca parte a studiului.

Cercetătorii au dat apoi studenților să petreacă cel puțin opt minute scriind o scrisoare de mulțumire, o dată pe săptămână timp de o lună, cuiva din viața lor care a fost puternic și de susținere – de exemplu, exprimând recunoștință părinților pentru dragostea lor, prietenilor care i- au ajutat într-o despărțire de de cineva sau unui profesor care i- a inspirat.

După patru săptămâni, cercetătorii și-au comparat obiceiurile alimentare cu un alt grup, căruia i s- a spus doar să-și enumere activitățile zilnice.

Rezultatele, publicate în Jurnalul de Psihologie Socială Experimentală, au arătat că cei care au exprimat recunoștința au fost mai predispuși să treacă la alimente mai sănătoase – consumând mai multe fructe și legume și consumând mai puține băuturi dulci – în timpul experimentului, în timp ce aceia care pur și simplu au notat ceea ce făceau în fiecare zi nu a făcut nicio modificare.

Deși efectele au dispărut odată ce au încetat să scrie scrisorile și s- au reîntors la mâncare mai proastă, concluziile sugerează că „recunoștința forțată” poate avea un efect puternic.

Deci, cum funcționează? Consensul expertului este că exprimarea recunoștinței schimbă atenția de la îmbunătățirea sănătății pentru propria noastră natură și o face o modalitate de a „rambursa” pe alții pentru sprijinul lor – chiar și atunci când acest sprijin nu are nimic de-a face cu bunăstarea noastră.

Orice persoană se luptă cu inițiativele de sănătate care necesită auto-motivație pentru a face schimbări majore în stilul de viață. Cu toate acestea, schimbările devin mai ușoare dacă sunt văzute ca o modalitate de a le mulțumi altora.

De exemplu, în studiul privind adolescența, deși ambele grupuri au vorbit despre avantajele consumului mai sănătos, numai cei care scriu scrisorile de mulțumire au făcut modificări în dieta lor, deoarece le-a reamintit cât de norocoși erau și care au inspirat ei să facă schimbări. Ei se simt inspirați să fie mai buni și mai îndatorați decât să-și dorească să se dovedească merituoși.

Recunoștința ca terapie a fost, de asemenea, demonstrată ca variantă de a reduce durerea, bolile de inimă și de a ajuta femeile cu cancer la sân, dar poate ușura și starea lor de anxietate. Deasemenea, poate ajuta și depresia, așa cum se arată în studiul din 2016 de la Universitatea Indiana din S.U.A. Cercetătorii au comparat pacienții depresivi care au scris în mod regulat scrisori de mulțumire timp de peste trei luni celor care nu au făcut acest lucru. Folosind scanarea RMN, au descoperit în rândul celor care au scris, niveluri crescute de activitate într-o parte a creierului care este adesea mai puțin activă cu depresia – cortexul prefrontal medial, care ajută la controlul memoriei, al somnului și al luării deciziilor .

Psihologul Jessica Chivers, din St Albans, Hertfordshire, spune că literele scrise de mână sunt de natură să ofere maximum de beneficii. Scrierea manuală încetinește procesul de exprimare a recunoștinței – oferind mai mult timp pentru examinarea conținutului – și pune accentul pe obținerea corectă pentru prima dată, deoarece este mai greu de corectat decât pe un computer sau un smart-phone.

 

 

sursă text și foto dailymail.co.uk

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *