util

Este apa singura soluție împotriva deshidratării într-o zi călduroasă?

Deshidratarea este importantă în rândul populației generale, mai ales că studiile arată că unul din cinci dintre noi sunt deshidratați într-o săptămână dată.

Apa reprezintă mai mult de jumătate din greutatea noastră corporală, iar pentru a menține această cantitate de apă în corpul nostru, suntem sfătuiți să bem șase până la opt pahare de lichid pe zi. Apa este cea mai sănătoasă băutură la care putem apela – fără zahăr, fără calorii – dar este întotdeauna cea mai bună modalitate de deshidratare în zilele toride?

Răspunsul este: depinde. Se pare că apa este suficientă pentru majoritatea oamenilor de cele mai multe ori, dar cel mai bun mod de deshidratare depinde de cine, unde ești și de ceea ce faci.

„Nevoile unei persoane active din punct de vedere fizic, cu un loc de muncă în aer liber într-o zi fierbinte, pot fi diferite de cea care locuiește într-o casă cu aer condiționat, care conduce o mașină cu aer condiționat către un birou cu aer condiționat”, spune Ron Maughan, profesor la Școala de Medicină a Universității St Andrews.

Răspunsul evident este că persoana activă va trebui să bea mai mult lichid decât cea sedentară – dar este mai mult decât atât.

Când transpirăm, pierdem apă și sare, deci trebuie să le înlocuim pe ambele. Dacă consumăm prea mult din oricare dintre ele, corpul va lua măsuri pentru a uniformiza lucrurile folosind osmoza, care este procesul de trecere a apei prin membranele celulare.

„Înlocuirea lichidului pierdut doar cu apă simplă înseamnă că, corpul are prea multă apă și nu are suficientă sare, astfel încât, pentru a uniformiza lucrurile, va scăpa de apă prin producerea de urină”, spune Maughan.

Din acest motiv, există alte lichide care pot ajuta în cazul deshidratării. Laptele poate fi de fapt mai eficient decât apa potabilă. Laptele conține în mod natural sare și lactoză, un zahăr, de care avem nevoie în cantități mici pentru a stimula absorbția apei în intestin, spune Maughan. Laptele conține, de asemenea, electroliți și macronutrienți, care sunt absorbiți în organism. Acest lucru încetinește timpul necesar apei legate de aceste molecule pentru a călători peste stomac și intestinul subțire, permițând corpului să absoarbă și să rețină mai bine lichidele.

O altă modalitate de a ne menține la maxim hidratarea este să bem ceai și cafea. Unii oameni își fac griji că băuturile cu cofeină ne deshidratează, dar acest lucru este adevărat numai atunci când bem doze mari de cofeină și nu avem suficientă apă.Cafeaua contribuie la necesarul zilnic de lichide, iar la consumatorii obișnuiți de cafea, rinichii se adaptează pentru a reține fluidul din cafea.

Băuturile cofeinizate fac ca organismul să producă mai multă urină, dar conțin și apă, ce, de obicei, va compensa mai mult pentru că, cofeina fluidă te face să pierzi, spune Maughan. De fapt, spune el, ceaiul și cafeaua sunt o modalitate bună de hidratare, deoarece este posibil să bem mai mult din ceva care ne place.

Pentru sportivi, înaintea exercițiilor fizice se recomandă un pahar cu apă și un fruct. O jumătate de banană conține zaharuri și 24 de tipuri de polifenoli. Acest lucru va menține apa în organism, iar substanțele nutritive din acest fruct vor susține exercițiile fizice.

Apa de cocos este de asemenea eficientă, deoarece conține sare, potasiu și carbohidrați.

 

 

sursă text bbc.com

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *