util

Evită lumina în timpul somnului. Află ce probleme de sănătate poate determina aceasta

Noi Cercetări sugerează faptul un somn sănătos trebuie să fie într-un spațiu întunecos, nu cu lumina aprinsăsau  cu draperia deschisă, deoarece acest lucru ar putea duce la creșterea ritmului cardiac și poate afecta, de asemenea, modul de a răspunde organismul la insulină în dimineața următoare.

Oamenii de știință de la Universitatea Northwestern din Illinois susțin că acești doi factori ar putea crește riscul de boli de inimă și diabet.

Un experiment pe 20 de adulți a arătat că a fost nevoie de doar o noapte de „expunere moderată la lumină” pentru ca organismul să experimenteze efectele nocive.

Deasemenea, dormitul regulat a unei nopți proaste a fost asociată cu o multitudine de alte probleme medicale, inclusiv obezitatea și depresia. Acest lucru se explică prin faptul că, chiar dacă dormi, sistemul tău nervos autonom este activat.

De obicei, ritmul cardiac împreună cu alți parametri cardiovasculari sunt mai scăzute noaptea și mai mari în timpul zilei.

Perturbarea tiparului cardiovascular normal, care în mod normal vede ritmul cardiac încet noaptea pe măsură ce corpul doarme, ar putea fi o veste proastă pentru sănătatea inimii, deoarece organul nu primește pauza reparatorie pe care o ar face-o în mod normal.

Dar impactul asupra sănătății al unei nopți proaste de somn nu s-a încheiat aici, cercetătorii descoperind, de asemenea, că expunerea la lumină a crescut rezistența organismului la insulină.

Rezistența la insulină este atunci când celulele din mușchi, grăsime și ficat nu răspund la fel de bine la hormonul de reglare a zahărului și nu pot folosi glucoza din sânge pentru energie.

Ca răspuns la această rezistență, pancreasul produce mai multă insulină – ceea ce poate duce la o creștere a nivelului de zahăr din sânge, un factor de risc pentru dezvoltarea diabetului.

Testele efectuate asupra participanților au arătat că cei care au dormit în condiții de lumină moderată au avut o creștere cu 15% a rezistenței la insulină în dimineața următoare, comparativ cu o scădere de 4% la cei care au dormit în lumină slabă.

Dr. Zee a spus că, în timp ce legătura dintre somnul slab și obezitate a fost stabilită, descoperirile lor au demonstrat un motiv pentru care acest lucru s-ar putea întâmpla.

„Acum arătăm un mecanism care ar putea fi fundamental pentru a explica de ce se întâmplă acest lucru”, a spus ea. „Arătăm că îți afectează capacitatea de a regla glucoza.

Ea a adăugat că, cu aproximativ 40 la sută dintre oameni care dorm fie cu o lampă de noptieră, fie cu televizorul aprins, descoperirile lor ar putea avea implicații extinse pentru sănătate.

„Acest studiu demonstrează că doar o singură noapte de expunere la iluminarea moderată a camerei în timpul somnului poate afecta glicemia și reglarea cardiovasculară, care sunt factori de risc pentru boli de inimă, diabet și sindrom metabolic Aceste constatări sunt importante în special pentru cei care trăiesc în societatea moderna19, unde expunerea la lumina pe timp de noapte din interior și exterior este din ce în ce mai răspândită”, a spus ea.

Dr. Zee a adăugat că, dacă oamenii trebuie să aibă lumină aprinsă în timp ce dorm, asigurați-vă că este o lumină slabă aproape de podea.

Ea a mai spus că lumina de culoare chihlimbar este mai bună, deoarece stimulează mai puțin creierul cu lumină albă sau albastră, folosită în mod obișnuit în dispozitivele electronice, cel mai rău.

Sfatul NHS spune că majoritatea adulților au nevoie de aproximativ opt ore de somn de bună calitate pe noapte.

 

 

sursă text  dailymail.co.uk

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *