Relatiiutil

Îmbrățișările nu oferă protecție împotriva Covid, dar există și alte modalități de a arăta afecțiune

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

În vreme de COVID, salutările nu mai sunt prin strângere de mână, îmbrățișări sau sărutări pe obraz. Un „cot de cot” este salutul pandemic preferat. Pentru unii oameni care trăiesc singuri însă, ar putea să fi trecut deja luni de zile fără să atingă sau să îmbrățișeze o altă persoană.

În timp ce evitarea contactului strâns cu alții este una dintre măsurile cheie pentru prevenirea răspândirii virusului, ironia este că probabil avem nevoie de o îmbrățișare mai mult în 2020 decât oricând.

Deci, cât de periculoasă este cu adevărat o îmbrățișare în timpul COVID?

Contactul uman este important.

Primul nostru contact în viață este în esență îmbrățișarea; nou-născuții sunt în permanență leagăn, alăptați și alintați.

Suntem în principal creaturi sociale și această nevoie de contact uman continuă până în copilărie și la maturitate.

Din punct de vedere cultural, îmbrățișarea joacă un rol important ca salut afectuos în multe țări.

Valoarea sa este demonstrată clar în țări europene precum Italia, Franța și Spania, unde îmbrățișările sunt comune.

În timp ce actul de îmbrățișare ne poate oferi un sentiment de fericire și siguranță, există de fapt știința în spatele beneficiilor îmbrățișării pentru sănătatea și bunăstarea noastră mentală.

Cercetările arată că, contactul piele cu piele de la naștere permite abilității timpurii a bebelușilor de a dezvolta sentimente și abilități sociale și reduce stresul atât pentru mamă, cât și pentru bebeluș.

Când îmbrățișăm pe cineva, se eliberează un hormon numit oxitocină. Acest „hormon de afecțiune” favorizează apropierea, reduce stresul și tensiunea arterială.

Atingerea pozitivă, cum ar fi îmbrățișarea, eliberează, de asemenea, serotonina „chimică fericită”. Nivelurile scăzute de serotonină și ale unui hormon fericit asociat numit dopamină poate fi asociat cu depresia, anxietatea și sănătatea mintală precară.

„Privarea la atingere” a devenit o consecință gravă din cauza pandemiei și poate fi afectată sănătatea mintală a multor oameni, în special a celor care trăiesc singuri sau în relații instabile.

Nu numai că pierdem emoțiile pozitive pe care le poate oferi o îmbrățișare, dar nu obținem nici beneficii biochimice și fiziologice.

Poți să te îmbrățișezi înțelept?

SARS-CoV-2, coronavirusul care cauzează COVID-19, se răspândește în principal de la persoană la persoană prin picături respiratorii emise atunci când o persoană infecțioasă tuse, strănută, vorbește sau chiar respira.

Știm că putem contracta COVID printr-un contact strâns cu o persoană infectată, astfel încât actul în sine este destul de riscant dacă dvs. sau persoana pe care o îmbrățișați este infecțioasă. Dar nu putem identifica întotdeauna cine are virusul, ceea ce face dificil de evaluat riscul transmiterii SARS-CoV-2 printr-o îmbrățișare.

Având în vedere că persoanele asimptomatice și prezimptomatice s-au dovedit a fi capabile să răspândească virusul, o simplă îmbrățișare poate avea consecințe grave. În cele din urmă, toți experții sunt de acord: cea mai bună practică este de a evita contactul fizic cu persoane care nu se află în propria gospodărie.

Dacă trebuie absolut să îmbrățișezi pe cineva, trebuie să ții cont de câteva lucruri pentru a minimiza riscul transmiterii.

6 sfaturi pentru a limita riscul

  1. Nu îmbrățișați pe nimeni care prezintă simptome COVID sau dacă aveți simptome.
  2. Nu îmbrățișați o persoană vulnerabilă (vârstnici, imuno-compromiși și cei cu alte afecțiuni medicale), deoarece aceste persoane vor fi expuse unui risc mai mare dacă contractă COVID.
  3. Când îmbrățișați o altă persoană sănătoasă, evitați să vă apăsați obrajii împreună; în schimb, întoarce-ți fața în direcția opusă.
  4. Poartă o mască.
  5. Ține-ți respirația dacă poți. În acest fel puteți evita transmiterea sau inhalarea picăturilor respiratorii infecțioase în timpul îmbrățișării.
  6. Spălați-vă sau igienizați-vă mâinile înainte și după îmbrățișare.

Alte modalități de a-ți exprima afecțiunea

Contactul cu animalele poate oferi beneficii similare sănătății mintale cu îmbrățișarea și crește, de asemenea, oxitocina. Acestea sunt printre motivele pentru care terapia pentru animale de companie este utilizată pentru persoanele în vârstă sau bolnave.

Menținerea interacțiunilor și conexiunilor sociale în absența contactului direct poate ajuta și ea. Adunările virtuale pot avea un efect pozitiv asupra bunăstării oamenilor în timpul izolării.

Pandemia ne-a făcut pe toți să realizăm cât de important poate fi contactul social și fizic pentru sănătatea și bunăstarea noastră. Deși acum putem aprecia umila îmbrățișare mai mult decât am făcut-o înainte, deocamdată este mai sigur să căutăm sprijin emoțional în alte moduri.

 

sursă text  sciencealert.com

sursă foto delmarvalife.com

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *