util

Metodele care te ajută să-ți întărești sistemul imunitar

Funcția principală a sistemului imunitar este de a vă proteja corpul împotriva substanțelor dăunătoare, inclusiv viruși, motiv pentru care este extrem de important să păstrați anumite obiceiuri zilnice care să îl stimuleze.

O alimentație corespunzătoare este indicată, în special consumul anumitor alimente precum cereale integrale, ciuperci (despre care se spune că activează celulele ce combat inflamațiile), carotenoidele care sunt bogate în beta-caroten și pot fi găsite în alimente precum caise, piersici, pepene verde, porumb, napi, varză, cartof, sfeclă, broccoli și sparanghel. Aceste alimente conțin și antioxidanți, care ajută la repararea celulelor deteriorate de radicalii liberi.

Recomandat pentru consum este seleniul care poate fi găsit în ton, carne, cereale integrale, nuci. Fibra din aceste ingrediente ajută organismul să scape de toxine cu ajutorul ficatului, stimulând sistemul imunitar.

Zincul poate fi găsit în produse lactate, nuci, fructe de mare, carne roșie, fasole și cereale integrale. Este cu adevărat important când vine vorba de îmbunătățirea dezvoltării celulelor T, care sunt esențiale în identificarea antigenelor și informarea sistemului imunitar despre prezența substanțelor dăunătoare în organismul nostru.

Sushi-ul de somon este antiinflamator și bogat în carotenoizi.

Vitamina C este cel mai important nutrient pentru sistemul imunitar, deoarece crește producția de celule care combat infecțiile.

Vitamina E stimulează, de asemenea, producția de celule care combate germenii și bacteriile și protejează organismul împotriva contaminanților din mediu.

Pe lângă întărirea sistemului imunitar, vitamina A ajută la păstrarea dinților, a pielii și a țesutului osos. De asemenea, stimulează vederea.

Afinele, zmeura și murele sunt unele dintre cele mai bogate în antioxidanți și ar trebui să facă parte din dieta ta zilnică.

Când este consumat crud, calitățile anti-microbiene ale usturoiului sunt unul dintre cele mai bune alimente pentru stimularea sistemului imunitar.

Un studiu publicat de Proceedings of the National Academy of Sciences a arătat că unele substanțe găsite în ceai pot ajuta la obținerea unui răspuns rapid al sistemului imunitar.

Nuca de cocos este o mare sursă de acid lauric, un tip de grăsime care este transformată în monolaurin, care are proprietăți antibacteriene, antivirale și antifungice.

Ghimbir și șofranul  au proprietăți antiinflamatorii.

Multe studii au legat râsul de o creștere a anticorpilor.

Un studiu realizat de Universitatea americană Wilkes a analizat obiceiurile sexuale ale 111 studenți și a descoperit că cei cu cele mai active vieți sexuale aveau un nivel mai mare de imunoglobulină A în saliva lor.

Ascultând muzică poate fi o modalitate excelentă de a scădea nivelul cortizonului care, la rândul său, stimulează sistemul imunitar.

Un mod minunat de a reduce nivelul de stres este să meditați zilnic.

Terminarea dușului cu apă rece ajută corpul să reziste la răceli și gripă.

Petrecerea timpului în natură și respirația aerului curat vă ajută sănătatea fizică și psihică.

Exercițiile fizice regulate ajută direct sistemul imunitar mai ales atunci când ești mai în vârstă.

Odihna este vitală pentru corp și minte. Încercați să dormiți cel puțin șase până la opt ore în fiecare seară, deoarece sistemul imunitar produce mai multe celule în acea perioadă.

Este important să obțineți vitamina D de la soare, dar în exces poate provoca îmbătrânirea pielii și poate slăbi sistemul imunitar, evitați expunerea îndelungată la soare.

Evitați stresul care îți poate modifica starea de spirit și poate provoca depresie și anxietate, care afectează în mod direct sistemul imunitar, crescând șansele de a dezvolta boli.

Evitați alcoolul fiindcă acesta conține metaboliți numiți aldehide, care dăunează sistemului imunitar și fac organismul mai vulnerabil la boli.

Tutunul are un efect similar cu alcoolul, deoarece afectează și sistemul imunitar și crește șansa de a dezvolta probleme de respirație, cum ar fi pneumonia și bronșita.

De asemenea, este important să se limiteze cantitatea de cafea consumată, deoarece aciditatea din ea îngreunează absorbția de nutrienți pentru intestin.

 

sursă text și foto www.msn.com

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *