util

Milioane de persoane sunt expuse riscului unei morți timpurii, din cauza lipsei consumului de fibră. Află care sunt alimentele recomandate

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Milioane de oameni sunt expuși riscului unei morți precoce, deoarece nu mănâncă suficiente fibre, potrivit unui studiu major.

O revizuire realizată de Organizația Mondială a Sănătății a constatat că persoanele care obțin multă fibră în dieta lor își reduc riscul de mortalitate timpurie cu până la o treime.

Ei, de asemenea, își reduc riscul unui atac de cord, al unui accident vascular cerebral, al diabetului de tip 2 sau al cancerului intestinal cu până la un sfert.

Cu toate acestea, marea majoritate a adulților din Marea Britanie – 91% – consumă mai puțin decât suma zilnică recomandată. Numere similare există și în SUA.

Fibrele – denumite uneori „hrănire” – sunt vitale pentru digestie și ajută oamenii să se simtă plini pentru mai mult timp.

Se găsesc în cantități mari în fructe, legume și cereale, precum și la pâine și paste făcute din grâu integral.

Creșterea alimentelor procesate – care deseori elimină o mare parte din fibră în ingredientele brute duc adesea la obținerea în cantități reduse de fibre din aceste ingrediente.

Dietele moderne cu un conținut scăzut de carbohidrați și fără gluten, care au crescut în popularitate în ultimii ani, au determinat, de asemenea, reducerea aportului de fibre.

Studiul a fost realizat pe baza rezultatelor obținute în urma a peste 230 de studii anterioare, implicând 215.000 de persoane.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care au mancat mai mult de 30 g de fibre pe zi – suma recomandată în mod normal – au scăzut riscul unei morți precoce cu  24% față de persoanele care au mancat doar 8 g pe zi.

Pentru fiecare creștere de 8g a fibrelor dietetice consumate pe zi, decesele au scăzut cu 5-27%.

Ei au spus că un consum între 25g până la 29g de fibre în fiecare zi este adecvat, dar mai mult de 30g ar oferi o protecție mai mare. Protecția împotriva accidentului vascular cerebral și a cancerului de sân a crescut de asemenea.

Principalele surse de fibre în dietă sunt cerealele – pâinea, pastele, orezul, nuci, cereale pentru micul dejun – legume și fructe.

Alimente cum ar fi fasole, năut, linte și fasole, sunt deasemenea o sursă excelentă de fibre. Fructele uscate sunt recomandate pentru fibre, dar consumate cu moderație, pentru a nu afecta dinții.

Pentru a consuma 30 g de fibre, oamenii ar trebui să mănânce cinci porții de fructe și legume pe zi, precum și echivalentul a doi biscuiți de cereale pentru micul dejun, două felii groase de pâine integrală și un cartof mare.

 

 

sursă text și foto dailymail.co.uk  www.independent.co.uk

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *