util

Minutul de exercitiu pe zi te poate scapa de osteoporoza

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Multi oameni cred ca pentru a slabi este nevoie sa-ti dedici toata viata la sala de gimnastica,. Ceea ce nu stiu insa, este faptul ca tot mai multe studii vin sa spuna contrariul. Conform acestora, antrenamentele scurte  par a fi cu mult mai eficiente decat cele lungi. Important este sa fie facute cum trebuie.

Se pare ca doar un minut de exercitiu pe zi poate avea un impact extrem de benefic asupra sanatatii tale.

Potrivit unui studiu realizat de universitatile din Exeter si Leicester, femeile care practica 60-120 secunde de exercitii fizice pe zi, au o densitate osoasa mai buna cu 4% mai mult decat cele care fac mai putin de un minut.

Femeile care ofera timp de peste doua minute au oase chiar mai puternice, cu o densitate de 6 % mai mare decat cele care fac mai putin de un minut.

Dupa varsta de 30 de ani, oamenii tind sa piarda mai multa masa osoasa decat castiga, iar cu cat densitatea osoasa este mai mare, cu atat este mai mica probabilitatea aparitiei osteoporozei. De asemenea, risca sa aiba mai putine  fracturi osoase la varste inaintate.

Studiul a fost realizat pe mai mult de 2500 de femei, iar femeile sunt cele mai expuse riscului de osteoporoza, densitatea osoasa scazand semnificativ dupa menopauza.

Potrivit Fundatiei Internationale pentru Osteoporoza, o zecime dintre femeile in varsta de 60 de ani sunt afectate de osteoporoza, iar acest lucru se ridica la doua treimi dintre femeile in varsta de 90 de ani.

In plus, una din trei femei cu varsta de peste 50 de ani si unul din cinci barbati de aceeasi varsta vor suferi de fracturi osteoporotice.

Dr. Victoria Stiles, autorul principal al studiului spune ca sunt necesare studii suplimentare pentru a spune exact cat este bine sa te antrenezi pe zi pentru a- ti imbunatati densitatea oasoasa. Ceea ce este sigur insa, este faptul ca exista o legatura clara intre acest tip de exercitii de inalta intensitate, greutate si o sanatate mai buna a oaselor la femei.

Nu este primul studiu care sugereaza ca un minut de exercitiu intens pe zi, poate imbunatati vizibil starea de sanatate; la inceputul acestui an, cercetatorii de la Universitatea McMaster au descoperit ca 60 de secunde de exercitii intense pot fi la fel de eficiente ca un antrenament de 45 de minute.

 

sursa text: independent.co.uk

sursa foto: shutterstock.com

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *