util

Modurile surprinzătoare prin care iarna ne poate afecta corpul și cum ne putem proteja

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Temperatura a scăzut, zilele sunt mai scurte și întunecate, prin unele zone ale țării a nins, iar cu pași grăbiți se apropie Crăciunul…

Există multe lucruri minunate despre iarnă… luminile sclipitoare de pe stradă, tricotajele confortabile, ciocolata fierbinte și luptele cu bulgări de zăpadă? Dar vine și cu câteva dezavantaje pentru sănătate.

Iată doar 7 moduri în care acest sezon te poate afecta și cum poți acest lucru evita.

DESHIDRATAREA

În timpul verii, ni se amintește întotdeauna să rămânem hidratați, dar știai că te poți deshidrata și iarna? Pe măsură ce tremurăm de frig este posibil să nu depunem efortul de a bea mai multă apă.

Vremea rece poate usca pielea, de aceea este bine să consumi niște ceaiuri delicioase de plante și fructe. Încercați să adăugați frunze proaspete de mentă la apă fierbinte sau o bucată de ghimbir și lămâie stoarsă.

LIPSA DE ENERGIE

Știți cum este în această perioadă a anului; este oribil să te târăști din pat dimineața când este încă întuneric. Dar nu ești singur. Mulți dintre noi ne simțim mai obosiți și mai lent în lunile de iarnă.

Pe măsură ce zilele se scurtează, ciclurile noastre de somn și de veghe pot fi întrerupte și cu o expunere mai mică la lumina soarelui, creierul nostru produce mai multă melatonină, un hormon care ne ajută să ne simțim somnoroși.

Dar a dormi mai mult nu este soluția și de multe ori ne poate face să ne simțim mai rău. Așa că lăsați să pătrundă lumina naturală cât mai curând posibil și încercați să ieșiți și în timpul zilei.

Evitați să consumați prea multă cofeină. În schimb, asigurați-vă că aportul de vitamine și minerale este la niveluri optime, în mod special, un complex de vitamina B care contribuie la reducerea oboselii.

MUȘCHI ÎNCORDAȚI

Știm cu toții cât de important este exercițiul, deși diminețile întunecate și temperaturile scăzute ne îngreunează situația.

Alergările în aer liber chiar dacă e mai rece până la antrenamente online în propria sufragerie,pot menține corpul în mișcare pentru a ne asigura că suntem cât mai sănătoși posibil.

Este important însă, să faci timp pentru o încălzire adecvată înainte de a face.

Vitamina D care contribuie la menținerea funcției musculare normale, precum și vitamina C care contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar în timpul și după exerciții fizice intense sunt de asemenea, recomandate.

PIELE USCATĂ

Iarna vine cu multe surprize și unul dintre cele mai neplăcute este pielea plictisitoare, uscată și fulgi. Datorită combinației de vânturi puternice, temperaturi foarte reci și încălzire centrală uscată, umezeala este îndepărtată de pielea noastră, lăsând-o neîngrijită, uscată și chiar crăpată.

În plus, dacă tenul tău este predispus la acnee sau la afecțiuni precum eczeme, ele se pot aprinde de fapt în această perioadă a anului …

Așadar, răsfățați-vă și pielea, cu o mască de față reconfortantă și o cremă hidratantă de bună calitate.

De asemenea, ai putea investi într-un umidificator pentru casa ta și, desigur, o alimentație bună are și ea rolul său.

Pielea frumoasă începe cu adevărat din interior, de aceea trebuie să vă asigurați că obțineți suficient din substanțele nutritive cheie. Vitamina C nu este doar o vitamină cheie pentru a sprijini funcționarea normală a sistemului imunitar, este cu adevărat importantă pentru formarea normală a colagenului.

De fapt, vitamina A, riboflavina, biotina și zincul contribuie la menținerea pielii normale.

PĂR DETERIORAT

Vremea rece și umiditatea scăzută face părul uscat și casant, care se poate rupe mai ușor și poate ajunge să pară încrețit și plictisitor.

Rămâneți hidratat și aplicați creme nutritive, bogate în zinc, seleniu și biotină,care vă vor ajuta părul să se păstreze sănătos..

IMUNITATE SCĂZUTĂ

Știm cu toții că această perioadă a anului este sinonimă cu răcelile și gripa.

Nu este un mit că devenim mai predispuși la prinderea răcelilor în timpul iernii. Aerul rece și uscat înseamnă că mucusul din gură, nas, ochi și căile respiratorii se usucă și el, lăsând corpul nostru mai sensibil la agenți patogeni, bacterii dăunătoare și viruși.

Sistemul nostru imunitar este propria noastră apărare împotriva acestor infecții potențiale, deci de aceea este atât de important să îl susținem cât putem.

Anul acesta, mai mult ca oricând, am devenit conștienți de cât de important este să menținem sistemul imunitar să funcționeze la maximum, iar cu o dietă variată și echilibrată putem face exact asta.

Se știe că nutrienți precum Seleniu și Zinc și Vitaminele A, C și D contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar, deci asigurați-vă că mâncați o mulțime de fructe, legume, lactate, nuci, semințe și cereale integrale care conțin acești nutrienți.

  1. O STARE DE SPIRIT SCĂZUTĂ

Cunoscută sub denumirea de Tulburare afectivă sezonieră **, aceasta poate fi experimentată ca o lipsă de interes față de viața de zi cu zi, sentimente de letargie, un cadru de spirit persistent scăzut și iritabilitate.

Este adesea legat de faptul că obținem mai puțină lumină solară în zilele mai scurte de iarnă și aceasta, la rândul său, afectează funcția părții creierului numită hipotalamus.

Dacă se întâmplă acest lucru, producția de hormoni precum melatonina (care ne face să ne simțim somnoroși) și serotonina (care ne influențează starea de spirit, apetitul și somnul) poate fi afectată negativ.

Lipsa luminii solare poate duce la scăderea nivelului de serotonină, care este legat de sentimentele de depresie.

Deci, dacă sună familiar, încercați să obțineți cât mai multă lumină naturală posibilă. Există chiar și lămpi speciale care pot ajuta la simularea expunerii la lumina soarelui.

 

 

sursă text și foto dailymail.co.uk

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *