frumuseteutil

Te antrenezi corect? Specialistii spun de cate ore de antrenament pe saptamana aveti nevoie

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Sa te mentii activ este vital. Insa, de cat timp ai nevoie, depinde si de obiectivele pe care ti le propui. Chiar daca nu exista o regula comuna pentru toti,  exista principii si linii directoare pe care le puteti urmari si aplica in formarea dvs. pentru a va asigura ca aveti un regim de antrenament echilibrat, eficient, sigur si placut.

Cate zile pe saptamana ar trebui sa te antrenezi?

Daca nu sunteti un entuziast de fitness, probabil ca veti petrece cat mai putin timp in sala de gimnastica pentru a va atinge obiectivele in ceea ce priveste sanatatea si aspectul fizic. Cu toate acestea insa, specialistii spun ca o zi sau maxim doua zile pe saptamana nu sunt suficiente.

„Trebuie sa te antrenezi cel putin de trei ori pe saptamana daca vrei sa iti atingi obiectivele de sanatate si aspect fizic intr-o perioada rezonabila de timp si sa poti ramane sanatos si in forma”, explică Mans, instructor de fitness.

Antrenamentul de patru sau cinci ori pe saptamana este ideal, dar majoritatea oamenilor considera ca acest lucru nu poate fi atins datorita constrangerilor de timp, asa ca Mans spune ca este mai bine sa tintesti trei: „Acest lucru va expune corpul tau la un stimulent destul de mare de antrenament pe parcursul saptamanii, Va ajuta sa se adapteze, sa devina mai puternic, sa fie mai usor si mai receptivi”.

Ca timp ar trebui sa dureze antrenamentele dvs.?

Unii oameni sustin ca puteți obtine un antrenament eficient in jumatate de ora daca folositi timpul cu intelepciune, dar Mans crede ca daca doriti sa faceti progrese reale, ar trebui sa lucrati timp de 45 de minute pana la o ora.

El recomanda10 minute de incalzire si mobilizare a corpului, de 30-40 de minute de antrenament intens si de 5 -10 minute de racire si intindere.

Acestea fiind spuse, antrenamentele de o jumatate de ora pot fi utile pentru sesiunile de conditionare sau pentru antrenamentele intervale.

Poti exersa trei zile la rand?

Mans recomanda sa va odihniti o zi intre sesiuni daca folositi greutatile in antrenament.  „Poți sa te antrenezi doua zile la rand, dar in mod sigur incearca sa eviti sa faci trei zile la rand, daca nu esti un elev avansat”.

Daca nu acordati timp muschilor sa se recupereze, va veti suprainca articulatiile si tendoanele care ar putea deveni dureroase – sau, mai rau, va puteti da un prejudiciu, cum ar fi tendinita.

Mans considera ca antrenamentul intregului corp este cel mai bun pentru populatia generala care vrea sa-si piarda grasimea si sa-si imbunatatteasca fitness-ul.

Un regim de echilibru bine echilibrat ar trebui sa includa un amestec de formare in greutate si de munca cardiovasculara (aeroba si anaeroba), insa Mans spune ca, daca nu ai timp pentru ambele, concentrezi-te la doua-trei sesiuni de greutati pe saptamana.

Cat de important este somnul?

Pe scurt: foarte mult

„Pentru toata lumea – si in mod special pentru persoanele care se antreneaza in mod regulat – este nevoie de sapte pana la opt ore de somn in medie pe noapte”, spune Mans.

Dupa ce te antrenezi in timpul zilei, corpul devine mai puternic, arde grasimi si reconstruieste tesutul muscular deteriorat cand dormi.

Deci, daca nu dormiti suficient, veti fi dezavantajati, antrenamentele dvs. vor suferi si nu veti avea suficienta energie pentru a exersa.

 

 

sursa text : independent.co.uk 

sursa foto: gymprofessor.com

 

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *