frumuseteutil

Iti dau pofta de mancare exercitiile? Iata solutia

Dupa o ora petrecuta in sala de gimnastica te extraordinar de bine. La nici doua ore mai tarziu, ai golit pe jumatate frigiderul. Relatia intre exercitii si scaderea in greutate este destul de complicata. Nu toate exercitiile stimuleaza apetitul in egala masura. La fiecare individ variaza in functie de greutatea pe care o pierde facand sport.

Solutia?
O ultima cercetare bazata pe un studiu efectuat cu16 barbati tineri sanatosi, a masurat efectele diferitelor tipuri de exercitii asupra nivelurilor de ghrelin acilat, un hormon in sange despre care se crede ca poate creste pofta de mancare. Cercetatorii au oferit mese standard dupa exercitiu si le-au cerut barbatilor sa-si evalueze nivelul de foame. Studiul a aratat ca, cu cat exercitiile au fost mai intense si mai lungi, cu atat mai multe nivelurile de ghrelin acilat au fost suprimate. Cei care au alergat timp de 90 de minute au avut niveluri mai mici la o ora dupa  exercitiu. Antrenamentele mai scurte si mai intense au redus nivelul hormonilor mai mult decat joggingul.

Profesorul David Stensel de la Scoala de Sport, Exercitii si Stiinte ale Sanatatii de la Universitatea Loughborough, unul dintre autorii studiului, spune ca munca lor anterioara nu arata ca oamenii suprasolicita in cantitatea pe care o consuma dupa exercitiu. Este o zona  dificila de cercetare, deoarece, daca nu privestti direct ceea ce fac oamenii, trebuie sa te bazezi pe ei insisi care raporteaza durata si intensitatea exercitiului lor si cat de mult mancau – nu intotdeauna cu exactitate.

„Dar daca doriti sa pierdeti in greutate, trebuie sa va exercitati si dieta. Pentru a fi eficient, trebuie sa exersati la un nivel de peste 75% din ritmul cardiac maxim”, potrivit lui David Broom, autorul principal al studiului si profesor la Academia de Sport si Activitate Fizica la Universitatea Sheffield Hallam.

Broom spune ca ca exercițiul trebuie sa aiba o intensitate ridicata. Suprimarea apetitului datorita scaderii ghrelinului acilat dureaza pana la aproximativ doua ore, dar exista variatii intre indivizi. Indiferent de timpul petrecut in sala, important este sa faceti exercitii, altfel, spun specialistii, veti pune in greutate daca sunteti inactiv. Exercitiile sunt importante nu doar in cazul in care doriti sa slabiti, ci si pentru faptul ca reduce tensiunea arteriala si va face mai fericiti.

 

 

 

sursa text: theguardian.com

sursa foto : greatist.com

 

Tags:
Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *